Arko-Trophy, kvalifikační závod na mistrovství světa v běhu do vrchu

23.08.2015 15:40

V sobotu 22.8. jsem jel bojovat do Radňovic o možnost startovat na MS v běhu do vrchu, které hostí 19.9. město BETWS-Y-COED. Závod měřil 13km s převýšením +920m / -810m. Jednalo se o závod na 3 okruhy. Do závodu jsem šel s tím, že nemám co ztratit. Zároveň jsem ale nevěděl, co od závodu mohu očekávat, protože s tímto typem závodu jsem doposud neměl žádné zkušenosti. Nutno dodat, že nominačních míst pro MS bylo 6 a na startu mužského závodu bylo 27 běžců.

Start, úvodní kilometrové stoupání, seběh a náběh do sjezdovky a v hlavě mi proběhlo, že tohle přece není normální a myšlenky se ubíraly směrem k písmenkám DNF. Nicméně pokračoval jsem a doufal, že si na tento rytmus zvyknu. Stalo se. Postupně se propracovávám kupředu a na konci prvního kola se dostávám na 9. pozici. Stále jsem měl na dohled onu 6. příčku, o kterou v tu dobu bojovali Radek Hübl a Jan Havlíček. Ve druhém okruhu jsem se dostal už na 7. pozici a byl jen tesně za dosud běžícím Havlíčkem přede mnou. V posledním okruhu jsem na sjezdovce cítil ještě značné rezervy a tak jsem zaútočil v nejprudším místě a ihned si vybudoval rozhodující náskok, který se už jen navyšoval. 

Do cíle jsem tedy doběhl na celkovém 6. místě, které mi zajistilo start na MS v běhu do vrchu. Bude to zároveň můj první reprezentační start. Nutno poděkovat sponzorům, díky kterým jsem běžel tak, jak jsem běžel. Díky kompresním návlekům Royal Bay jsem měl nohy jak v bavlnce a celý závod se tak obešel bez obávaných křečí. Dále pak pitnému režimu Vitalyte, díky kterému je mé tělo vždy připravené na maximální výkon. 

Kontakt

Pavel Dymák pajadd@seznam.cz