Běchovice-Praha

28.09.2015 13:07

V neděli 27.9. se konal již 119. ročník tradičního závodu, který začíná na 13. km ulice Českobrodské v Běchovicích a končí na křižovatce ulic Koněvovy a Za Žižkovskou vozovnou v Praze 3. Délka trati je přesně 10 031 m a od svého založení v roce 1897 se pořádá jako mistrovství ČR v silničním běhu na 10km.  Počasí bylo běžecky ideální, přibližně 15°C a slabý vítr. Vzhledem k náročnému závodu před týdnem, kdy mi nohy dovolily se rychleji proběhnout až ve čtvrtek, jsem nevědel, co mohu od závodu očekávat. 

První kilometr jako vždy celkem rychlý (2:56), protože start je z kopce. Čelní dvojice Zemaník a Pavlištou si běželi své rychlé tempo a za nimi jsem běžel spolu s dalšími běžci. Nikomu se moc nechtělo táhnout, tak jsem to vzal na sebe. Dvojkou jsme probíhali za 6:01, trojkou 9:07 a na pětce pak za 15:29. Ani jsem nevěděl, kolik lidí si za sebou vezu. Teď z výsledků vím, že nás bylo 5 a právě na 5. kilometru jsme se začali odpoutávat a zůstali ve skupině 3. Takto jsme běželi až do 8. km, kde začíná obávaný kopec Hrdlořezák. Zde šli kluci přede mě a já se je snažil držet, co to šlo. Kluci měli ale více sil a postupně se vzdalovali a já jen z dálky sledoval boj o bronzovou medaili, kterou pro sebe získal Milan Janoušek (31:36 min). Já ještě ve finiši prohrál s Adamem Zenklem a bral jsem tak 6. místo v čase 31:52 min, což je můj nový běchovický osobák. 

S časem i umístěním jsem spokojen, ikdyž medaile dnes nebyla zase až tak daleko. 

Kompletní výsledky zde

Kontakt

Pavel Dymák pajadd@seznam.cz