Hradecký půlmaraton

12.10.2015 21:48

11.10. jsem se vydal do Hradce Králové zkusit formu na půlmaratonské trati. Ikdyž to byl již 6. víkendový závod v řadě, necítil jsem žádnou únavu. Organizace i zázemí závodů bylo na jedničku. Naopak počasí už tak příznivé nebylo. Bylo nějakých 8 stupňů a foukal místy silný vítr. 

Pár desítek metrů po startu tempo začalo upadat až někam k 3:30 min/km a dneska jsem rozhodně neměl v plánu tempový běh :) Chtěl jsem závodit a tak jsem to rozběhl a k mému překvapení se mnou běžel pouze Jan Kohut. Společně jsem proběhli 5km v čase 15:40 min. Honza běžel neskutečně dobře a hned kolem 6. km mi cukl a už jen navyšoval náskok. Já běžel, jak se dalo a jak mě diváci hnali kupředu. Desítkou jsem probíhal za rovných 32 min. Další mezičas jsem kouknul na 15. km a pořád to vypadalo velice dobře (48:20 min). Vzhledem k tomu, že zpátky foukal vítr do zad jsem se tedy pokusil zmáčknout na osobák. V místě, kde se trať oddělovala od trati maratonské, mě pořadatelé zmátli, protože si mysleli, že běžím maraton (nevím z čeho tak soudili, moc svěží jsem tedy nebyl...) a chtěli mě poslat do dalšího kola. Když jsem zahlásil půlmaraton poslali mě vstříc závěrečné fázi závodu. Toto lehké zdržení mě ve snaze zaběhnout osobní rekord moc nepřidalo, ale nevzdával jsem to. Kilometry utíkali a nevypadalo to zle. Když jsem pak na 20. viděl mezičas 1:04:30 hod začal jsem tušit, že by to mohlo vyjít. Sebral jsem tedy zbytky sil a makal poslední kilometr. V cíli to nakonec vyšlo na 1:07:55 hod, což je o 10 vteřin vylepšení osobního rekordu. 

Kompletní výsledky zde

Kontakt

Pavel Dymák pajadd@seznam.cz