Mattoni půlmaraton Olomouc

27.06.2016 20:21

V sobotu se konal další závod se série závodů RunCzech. Olomouc přivítala 6200 běžců tropickým počasím, když na startu byla teplota vysoko nad 30°C ve stínu (a stín se hledal velice obtížně :D).

Do závodu jsem šel z plného tréninku a ani jsem neměl v plánu útočit na nějaký skvělý čas. Ono v tom horku by to stejně nešlo. Na druhou stranu jsem ale nechtěl běžet sám a tak jsem se po startu zařadil do skupiny nejlepších Keňanek. Po prvních 3 rychlejších kilometrech se skupinka začala trhat a já utvořil dvojici spolu s Britem Robinsonem. Spolu jsme běželi stylem "každý chvilku tahá pilku", což znamenalo, že komu se zrovna běželo o trochu lépe, šel do čela a udělal si cca 20-30m náskok. Takto jsme se asi 3 vystřídali a společně jsme proběhli 15.km v čase 50:34 min. Já se to této chvíle neskutečně trápil, ale právě mezi 15.-16.km přišel zlom, nohy mi najednou povolily a já okamžitě zrychlil. Dal jsem jeden rychlejší kilometr, čímž jsem se mu nadobro vzdálil a poté jsem již udržoval pozici, protože přede mnou na dohled byly pouze 2 Keňanky, které jsem nakonec ještě předběhl. 

Do cíle jsem tak doběhl na celkovém 10. místě jako nelepší Čech a 2. Evropan v čase 1:12:10 hod. Čas odpovídá okolnostem.

Kompletní výsledky zde

Kontakt

Pavel Dymák pajadd@seznam.cz