MČR na 10 000m

29.04.2017 20:30

První vrchol sezony v podobě MČR na 10 000 m se konal dnes v Českých Budějovicích. Vzhledem k tréninkovému výpadku a faktu, že jsem trénoval cca 2 měsíce, jsem neměl příliš vysoká očekávání. Na druhou stranu nejezdím na závody, abych se jen zúčastnil. Cílem bylo zaběhnout, co možná nejlepší čas a umístění do 8. místa...

Již před závodem bylo jasné, že Vítek Pavlišta má v plánu běžet pod hranici 30 min. Já chtěl rozbíhat závod spíše pomaleji, abych se "nezavařil".
Po výstřelu jsem rychle vyrazil dopředu, abych se nemusel s nikým strkat a následně obíhat. Výsledkem bylo, že jsem se zařadil na konec čtveřice Pavlišta, Ďurec (běžel mimo MČR), Olejníček a já a ihned jsme se odtrhli od zbytku startovního pole. Ještě aby ne. Od začátku rychlé tempo a mezičas na 3. km lehce pod 9 min (cca 8:57 min). Zanedlouho zpomalil Olejníček a já s ním, protože tempo 3 min/km bych dlouho nevydržel. Takže 5km bylo za 15:27 min. Poté jsem většinu druhé poloviny závodu odtáhl a poočku pozoroval, co se děje za námi. Náš náskok byl konstatních 100 m, což byl luxusní náskok. V posledním kilometru jsem se snažil odpoutat, ale nepovedlo se mi to a 200 m před cílem šel Olejníček přede mě. Zkusil jsem nástup zachytit, ale po 10 krocích jsem to zase vzdal. Rychlostně jsem na to neměl a tak jsem si pohlídal 3. místo. 
 
V cíli jsem měl neskutečnou radost. Jednat z času 30:57,46 min, což je můj nový dráhový osobák. Ale hlavně z bronzové medaile, která má pro mě cenu zlata. Kdyby mi někdo před startem řekl, že budu na bedně, tak se mu vysměju, protože jsem měl za sebou více než půl roku zdravotní pauzy a pouze cca 2 měsíce tréninku. 
Takže maximální spokojenost a mám obrovskou chuť do dalších tréninků.
 
Komletní výsledky zde
 

Kontakt

Pavel Dymák pajadd@seznam.cz