Mistrovství Evropy v atletice

12.07.2016 20:54

Ve dnech 6. - 10.7.2016 se v Amsterdamu konalo ME v atletice, jehož součástí byl i závod v půlmaratonu, do kterého jsem byl nominován jako čtvrtý člen v rámci půlmaratonského družstva. Na jaře totiž splnili limit Jirka Homoláč, Milan Kocourek a Vít Pavlišta.

Do místa konání jsem dorazil společně s poslední výpravou ve středu, přičemž samotný závod se běžel až poslední den mistrovství, tedy v neděli. Ubytování, strava, zázemí a další věci byly naprosto v pořádku, jen lehce kolísala doprava, ale v mém případě nic strašného. Pokoj jsem sdílel s výškařem Jardou Bábou.

Po příletu následovalo lehké vyklusání. Druhý den jsem si zajel na tréninkový stadion, kde jsem dal jen lehký krátký trénink. V pátek potom volno s prohlídkou města. Cofee shop a red light district jsme ale vynechali :D V sobotu jsme se společně rozcvičili a dali si 2 tempové úseky a nabírali síly na závod.

V neděli budíček v 6 ráno, snídaně a v 7:40 hod jsme už seděli v autobuse směrem na Museumplein, kde byl start i cíl dvouokruhového závodu na 21 097m. Počasí ukazovalo 20°C a sluníčko se dralo přes mraky. V době startu bylo kolem 25°C a slunce nás začalo grilovat :) Nebyl to sice žádný extrém, ale do jarního ideálu to mělo daleko. Na trati bylo dost zatáček a několik přeběhů mostů přes vodu, které byly sice krátké, ale nepříjemné. 

Po startovním výstřelu se na trať vydalo téměř 100 běžců. Já začal rozumně a první pětkou jsem probíhal na 71. pozici v čase 15:28 min. Bohužel po 7. km jsem začal ztrácet a začal bojovat sám se sebou. Desítka už byla 31:55 min a klesl jsem na 79. místo, které jsem udržel až do cíle. Další mezičasy 15km - 49:10 min a 20km - 1:07:10 hod. V cíli mi časomíra naměřila 1:10:55 hod. Ikdyž jsem věděl, že jarní forma je v nedohlednu, tak ale na nějakých 68 min jsem si věřil. Takže v cíli pouze bolest, utrpení a podprůměrný čas. Bohužel se z našeho týmu nikdo ani nepřiblížil jarnímu času a tak jsme v rámci týmů obsadili poslední 16. místo. Na druhou stranu to byla ohromná zkušenost a těžko říct, jestli budu mít někdy ještě možnost startovat s nejlepšími běžci Evropy. 

Kompletní výsledky zde

Kontakt

Pavel Dymák pajadd@seznam.cz