Mistrovství světa v běhu do vrchu (nahoru-dolu)

21.09.2015 20:29

V sobotu 19.9.2015 se v anglickém městě Betws-y-Coed konalo MS v běhu do vrchu. Celý pobyt (17. - 20.9.) se nesl v režii sluníčka a krásného počasí a nejinak tomu bylo i v samotném závodě. Čekal mě závod dlouhý 13km, který čítal 3 okruhy a celkové převýšení bylo +/-750m. 

Na startu bylo 118 běžců a startovní koridor na šířku silnice, takže úvodní metry byla pěkná strkanice. Já se ale nikam nehnal a do náběhu na první stoupání jsem se držel v polovině startovního pole. Cesta na kopec nebyla moc široká, takže se ani moc nepředbíhalo. Nahoře byl zároveň i kontrolní mezičas, který mě zaznamenal jako 55. v pořadí. Následovala krátká rovinka a dlouhý rychlý seběh. Poprvé jsem zkusil seběh moc nebrzdit a uháněl jsem vstříc druhému kolu. 

V náběhu do druhého kola jsem vbíhal na 56. příčce. Zároveň jsem ale začínal vnímat "rozbitá" stehna, která nebyla zvyklá na takové otřesy, které rychlý seběh přinášel. V polovině stoupání tak začalo svalové peklo. Nahoru jsem se vyškrábal a probíhal již na 70. místě. To jsem ale netušil, co přijde. Přišel seběh a ten bych bych nikomu nepřál. Každým krokem jsem cítil, jak mi projíždí bolest stehny a místy jsem si nebyl jistý, zda neupadnu. Takže mě z kopce předbíhal jeden běžec za druhým a v náběhu do posledního kola jsem byl na 88. místě a počítal andělíčky.

Aby toho nebylo málo, tak mě při výběhu posledního kopce začala brát křeč do pravého třísla, ale závod této velikosti se prostě nevzdává. Zatnul jsem zuby vyběhl jsem nahoru a v tu chvíli mi patřila 87. příčka (ano, opravdu jsem jednoho běžce předběhl ;)) V seběhu už se nic vymyslet nedalo a nakonec jsem v cíli obsadil konečné 90. místo v čase 59:57 min. 

Těžko ohodnotit tento závod, protože nemám žádné adekvátní srovnání. Každopádně jsem rád, že jsem mohl okusit statut reprezentanta ČR a být při tom, když naše juniorky braly zlatou medaili v týmech v čele se stříbrnou Míšou Stránskou. Holkám, a nejen jim, ještě jednou gratuluji.

Závod jsem běžel v obuvi Salomon S-lab Fellcross 3, kterou mi poskytl obchod Salomonshop.cz a za tuto obuv jim mnohokrát děkuji. Obuv jsem poprvé obul den před samotným závodem, abych si ji alespoň trošku prošlápl. Měl jsem trochu obavy z utahování obuvi, ale ty mě hned přešly. Na první pohled se mi zdály boty dost tvrdé, ale byl to opravdu jen první dojem. Jakmile jsem do bot vklouzl, byly příjemné a nikde mě nic netlačilo. Utažení je otázkou vteřiny a kapsička na tkaničky je výborná věc, nikde nic nepřekáží. Co se týče podrážky, tak jsem byl nesmírně překvapen, že jediný povrch, který se klouzal byly mokré hladké kameny. Jinak asfalt, tráva, šotolina, bahno, všude jsou boty jako doma a čím těžší terén, tím jsou boty a krok jistější. Dalším plusem je tvrdá špička, takže ani nakopnutí několika kamenů, kdy už se nohám moc nechtělo, nezanechalo na mých prstech žádné následky. Na závěr nutno říci, že ani po 13km závodu mě chodidla nijak napálila, boty nikde netlačily. Po závodu jsem šel zaledovat nohy do nedalekého potoku a protože jsem byl rád, že chodím, vešel jsem do řeky v botách a tam je umyl. Botám nevadí ani toto, takže za mě jednička s hvězdičkou.

Kompletní výsledky je možné shlédnout zde

Kontakt

Pavel Dymák pajadd@seznam.cz