Sportisimo půlmaraton Praha

03.04.2016 18:47

Včera 2.4.2016 se za krásného slunečného počasí konal Sportisimo půlmaraton Praha. Teplotně příjemné počasí kazil jen silnější vítr. Závod o kapacitě 11 500 běžců a běžkyň byl vyprodán a do cíle se nakonec dostalo 9 869 závodníků.

Start byl oproti loňsku posunut již na 10 hodinu a na startu byla kompletní česká běžecká špička, která usilovala o limit na ME, který se trojici Homoláč, Kocourek a Pavlišta podařil, za což jim patří velká gratulace. 

Já měl původně v plánu nepřepálit začátek a spíše vyběhnout a držet konstantní tempo. Nicméně se mi od prvních metrů běželo krásně a tak jsem se zařadil do skupiny a tempo bylo kolem 3:00 min/km. Kolem 3. km se začala skupina rozdělovat, což bylo dobře, protože takhle bych rychle skončil :) Zůstal jsem za Honzou Kreisingerem a společně jsme proběhli metou 5 km za 15:14 min. Honza dnes neměl svůj den a od 7.km jsem se mu začal vzdalovat a začal mi tak sólo závod s časem. Mezičas na 10.km ukazoval rovných 31:00 min a běžecky to bylo stále výborné. Bohužel v mírných stoupáních v protivětru jsem byl sám a byl to boj. Takže 15 km bylo za 47:05 min. Motivací bylo, že jsem měl před sebou dvojici keňanek, ke kterým jsem se pomalu přibližoval, i když jsem je nakonec nedoběhl. Poslední mezičas byl na 20.km a tam jsem byl v čase 1:03:00 hod a čekal mě poslední kilometr a 97 metrů. Cílem jsem pak proběhl ve výrazném osobním rekordu 1:06:25 hod jako 4. nejlepší Čech a v celkovém hodnocení jsem obsadil 23. příčku.

Kompletní výsledky www.runczech.com/srv/www/qf/cs/ramjet/resultsEventDetail?eventId=11859&frm.subeventId=11869&page=1&per_page=15

Kontakt

Pavel Dymák pajadd@seznam.cz